Jump to content

generic dapoxetine priligy
levonorgestrel and ethinyl estradiol
buy antibiotics online

chantix buy online

autism مرض التوحد


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Safaa

Safaa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 213 posts

Posted 10 January 2010 - 08:25 PM

ادناه بعض مقتطفات ماورد في عمود سابق حول الموضوع
يرجى ممن لديه اضافه ان يعلق على الموضوع

مع الشكر
##############################333


السلام عليكم ورحمة الله و بركاته

اللهم صل ي على محمد و ال محمد..
أخي السائل الكريم,
انا اتفهم قلقك على ابنك, ولكن لدي سؤال من قام بتشخيص حالته؟ هل تم عمل فحص للسمع له؟
اول خطوة من العلاج هو التأكد من التشخيص لانني رأيت بعض الحالات التي نسب لها التوحد و هي ليست كذلك كأن يكون
الطفل لديه عاهة او تخلف عقلي او ضعف بالسمع ما ينتج عنهم صوره شبيهه للتوحد و لكن ليست توحدا

أطفال التوحد ليسوا متخلفين عقليا..لا على الاطلاق..
و الدليل على ذلك وجود مجموعة من مشاهيير العالم مصابين بالتوحد او احد انواعه و كان بإمكانهم الوصول الى مراكز متقدمة.
فهذه دعوة للتفاؤل...

الى الان الاسباب التي تكمن وراء التوحد غير معرفة و كل ما يطرح على الساحة ما هي الا فرضيات..كان أشهرها الربط بين الاصابة بالتوحد و اللقاح الثلاثي MMR..
وان هناك من له القابلية من الاساس على الاصابة..
و الارجح هي الاسباب الوراثيه الجينية ..حيث يقوم العلماء الان بدراسة و تحليل الجينات على امل الوصول الى السبب.

ومن خلال البحث على الشبكة وجدت موقع ان شاء الله يفيدكم اود ان تعطيني رأيكم بعد الاطلاع عليه
http://www.childguidanceclinic.com/main%20Autism%20page.htm

و لقد ارسلت سؤالكم من خلال موقع مختص و سأطلعكم حال وصول الرد بإذن الله

و بالنسبه لمراكز متخصصة في بغداد ليس لي علم بها و لم أجد شيئا على الشبكة

و مع تمنياتي لكم بكل خير
و اتمنى ان اكون افدتكم ولو بالقليل..و أعتذر عن التقصير

####################################33

السلام عليكم ورحمة الله وبركانه
اخي الفاضل
من الممكن ان اساعدك كثيرا بأذن الله عز و جل
اتصل بي على misanabdullha@yhoo.com
الفقير ابو ابراهيم
بغداد


#2 Safaa

Safaa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 213 posts

Posted 11 January 2010 - 09:57 PM

انشرفي ادناه حاله الطفله هبه وكما ورد في رساله والدها. يرجى ممن لديه نصيحه او تجربه ان يرسلها الى الوالد مباشره او عن طريق هذه الصفحه مع بالغ الشكر
#############################


وارفق فيما يلي حالة طفلتي ارجو الاطلاع..وساقوم بارسال بعض الصور والافلام عن سلوكها

مع تمنياتي لكم ولاطفالكم بدوام الصحة والعافية...

اخوكم الممنون لكم
مصطفى / ابو الهدى


مواليد : 5/6/2005

1. الولادة: كانت الولادة طبيعية ولكن متعسرة بعض الشيء وخرجت الطفلة بلون يميل الى الازرق ولكن بصحة جيدة وبوزن 3,5 كيلو .

2. الرضاعة الطبيعية لمدة 3 اشهر فقط ثم رضاعة صناعية .

3. تم اطعامها السيريلاك بانواعه والفواكه ثم الاكل الاعتيادي وكانت شهيتها جيدة للاكل.

4. في مرحلة الحبو كانت تخاف معظم الاحيان من (الحجلة) او المشاية ولم تستعمل المشاية الا قليلاً وكانتن تحبو كثيراً وتصعد السلم حبواً تعلمت المشي في سن ال 15 شهر مع ملاحظة انها كانت تصعد الدرج دائماً الى ان وقعت مرة من ثلاث درجات ولم تصاب باي اذى وبعدها بدات تخاف قليلا من الصعود والاماكن المرتفعة .

5. بدات الكلام البسيطة بعمر السنتين ونصف وكانت تعرف اكثر الكلمات في عمرها والطفلة كانت هادئة جداً لحد حوالي السنتين ومريحة في نومها وكان هناك تواصل بصري وعاطفي وتفاعل مع الاخرين وبشاشة في وجهها وضحك دائم وكانت تلعب وتمرح .

6. كانت تكرر مباشرة كل الكلمات التي نعلمها لها وكانت تدرك الاقرباء وخاصة الجد والجدة وتذهب في احضانهم وتضحك لهم وتتفاعل معهم.

7. نقطة التحول في السلوك الاولى:

· بدات حالة التحول الاولى من عمر سنتين الى ثلاث سنوات بصورة خفيفة وخاصة عدم استيعاب ما يجري حولها و عدم التواصل الاجتماعي واللغوي مع الاخرين وخاصة الاقرباء وبدا الحاضرين يلاحظون هذا

· ثم بدأ نومها قلقاً وظلت حوالي الشهر تبكي في نومها ثم بدات تخاف من اشياء كثيرة وحتى مني انا والدها وتصرخ وتبكي ولكن بعدها هدأت .

· وبدات عليها بوادر الانعزال وعدم الاكتراث بما حولها في بعض الاحيان. وكانت تلعب بهدؤ وحدها . ولكن لم يبدو اي شيء غير طبيعي في تصرفاتها لفترة من الزمن بعدها غير انعزالها وعدم استجابتها في بعض الاحيان.

· ولكنها كانت تحب فقط لعبة واحدة وتلعب فقط مع طفلة واحدة في اكثر الاحيان وتبكي كثيراً وتصرخ عندما تذهب هذه الطفلة الى بيتها وبنفس الوقت كانت تخاف من الاطفال الاخرين وترتمي في حضن امها.

· وتخاف من الاصوات العالية والظلمة وان تحمل عالياً او توضع في اماكن مرتفعة مثل الاكتاف او على طاولة.

· وتشاهد فيديو توم وجيري فقط كل يوم ولا تتفاعل مع افلام الكارتون الاخرى .

نقطة التحول في السلوك الثانية (الانتكاسة):

1- حدث ذلك في اواخر رمضان الماضي بالتحديد في 18 \9\2009 عندما كانت امها تسبحها في الحمام وهي قد بدات تخاف جداً واصيبت بحالة من الهلع من الغسل وصوت الماء وبدات بالبكاء الى ان انهت الغسل وبعدها ارادت الذهاب الى بيت اخي (وجارنا) وقد دابت بالذهاب لبيتهم وقضاء ساعات طوال هناك وكانت تلعب لوحدها ايضاً واحياناً مع ابناء عمها وكانت تهدأ هناك وتستقر . ثم صدف ان ذهب اخي مع عائلته في ذلك اليوم الى بيت اهلي في منطقة اخرى. وهنا بدات المعاناة حيث ظلت تبكي وتصرخ وتقول اريد عمه قبس وهي زوجة اخي وتريد الذهاب لبيتهم وعبثا حاولنا افهامها بانهم غادروا البيت وذهبت معها عدة مرات طارقاً الباب ولا احد هناك ولكن ظل بكائها وعويلها الهستيري من المغرب مستمراً وصرت اقسو عليها وتركتها في الحديقة مرة وفي غرفتها مرة وتناوبنا على اسكاتها انا وامها ولمدة خمس ساعات مستمرة الى ان تعبت ونامت .

2- في اليوم التالي حصل نفس الشيء من البكاء والحركات الهيستيريا وصارت تضرب بنا تريد زوجة اخي وتردد كلمات (اخاف ..اخاف ..تريد الخروج من البيت وكان شيئاً يخيفها). واستمر الحال طيلة ايام العيد

3- كانت تبكي كثيراً اثناء النوم وتستيقظ وتردد عبارة اخاف اخاف وماما شيليني لثلاث ايام .

مراجعة الاطباء والعلاج:

1- بدات مراجعة اول طبيب اختصاص نفسية اطفال بتاريخ 10 \5\ 2009واعطى لها مقوي للنطق مع فوليك اسيد نصف حبة يوميا وشخص حالتها ببطؤ الفهم والاستيعاب . ولكن لم يطلب اي تحاليل او فحوصات . وبعدها بثلاث اشهر تمت مراجعة ثانية فتبدل العلاج الى Tofranil ولكن لم يحدث اي تحسن . وصار الانعزال واضحاً والتكلم بكلام غير مفهوم وترديد كلمات وعبارات .وذهبت لمراجعة الطبيب شارحاً حالتها فاعطاها مهديء اسمه Olan 5. اوDolan Tb. نصف حبة مساءاً. ثم هدات حالتها وانفتحت شهيتها للاكل.

2- استمريت على الدواء حوالي 20 يوم ثم تركته وذهبت بها لاستشارة طبيب اخر وشخص حالتها بالاكتئاب وبطؤ الفهم ووصف لها علاج اسمه (Libroxide 5 mg) حبة ليلاً. ولكن لم اقتنع بالدواء ولم اعطها له.

3- وذهبت لطبيب اخر بتاريخ 9\11\2009 بعد اخذ مفراس وتخطيط للدماغ لم يظهر اي خلل شيء غير طبيعي في الدماغ فشخص حالتها بالصرع الخفيف وكان علاجها ParaZolam و فيتامينات مقوية Kiddi pharmaton. ولكن لم يحصل اي تحسن يذكر بعد اخذ الدواء لمدة 20 يوم.

4- الان ارسلت عينات من دمها وادرارها وشعرها لمختبر (great Plains Laboratory) greatplainslaboratory.com في امريكا عن طريق معهد بذوي الاحتياجات الخاصة في الجادرية. وبانتظار النتائج

وقد اوقفت العلاج حالياً ما عدا الملتي فيتامين .

وفيما يلي وصف لسلوكها الان:

1- فقدان بعض الكلمات والعبارات الستخدمة في السابق

2- استخدام كلمات وعبارات لا ترابط بينها وبشكل متكرر وخاصة كلمة اخاف تكررها باستمرار.

3- اكثر وقتها تقضيه باللعب وحدها وتحب لف العابها بالقماش وتغطيتهم وتتكلم معهم مع كثرة تكلمها مع نفسها و مع الالعاب الخاصة بها مع اظهار انفعالات مثل البكاء المفتعل وحركات معينة في الوجه وتكرر هذه الكلمات كثيرا (نام جمال وخطية حمودي لا لا نام حمودي ..عوفيها هدى ..عمه قبس ..وغيرها)

4- احياناً متعبة و متقلبة المزاج مع نوبات غضب شديدة وعندما تنتابها نوبات غضب وبكاء تريد الذهاب الى عمتها وفور ذهابها هناك يتغير سلوكها وتهدأ.

5- كانت علاقتها باختها الاكبر منها بثلاث سنوات جيدة جداً وكثيراً ما كانت تلعب معها ولكن الان بدات العلاقة بالعدوانية وعدم التفاعل احياناً الا بعد الالحاح.

6- كانت تعلم بوجود نونو في بطن امها قبل سنة ونصف ونسالها شنو هنا وتجيب هذا نونو ولد وتقبل بطن امها وتضحك. ولكن بعد الولادة والانتقال من السماوة الى بغداد انشغلنا عنها كثيراً وخاصة امها بالمولود الجديد وكانت تنظر اليه ولا تتكلم وبعد فترة بدت ملامح الغيرة عليها من الرضيع ولكن لم تؤذيه الا نادراً. والان تلعب معه بشكل غريب حيث تحب لمس شعره وتضع اصابعها في عيونه وتردد ملي فوفو ملي فوفو حمودي خطية بشكل متكرر.

7- عدم الوعي بما يدور حولها وعدم التفاعل مع الاقارب والاصدقاء الا في حالات التشجيع والالحاح.

8- ترتاح كثيراً للغرباء او الاقرباء وممكن ان تجلس في احضانهم وتكون هادئة جداً ولكن لا تجيب عن اي سؤال من قبيل اسمها او كيف حالها بل تبقى هادئة.

9- في الاسابيع الاخيرة ابدت عدم الاهتمام بالتفاعل الانساني مثل تقبيلها او حضنها او طلب تقبيل الاخرين من الاقرباء وكانت قبل شهرين تقبل وتضحك وعندما يطلب منها التقبيل بقبلة قوية تفعل ذلك اما الان فانها تقبل بخفة .

10- تحب لعبة الغميضة كثيرا ولكن لا تعرف كيف تلعبها فقط تختبيء في مكان واحد ونعثر عليها فتبدا بالضحك وتعيد الكرة في نفس المكان وكذلك تطلب مني ان ارفعها وادور بها واحملها مرات عديدة وتضحك كثيراً في هذه اللعبة . وكانت في السابق تخاف من حملها عالياً او تدويرها بالهواء.

11- كانت هناك فترة تتجنب النظر في عيون الاخرين ولكن الان تنظر وتتفاعل احياناً.

12- عدم الاستجابة بسهولة لنداء الاخرين.

13- حركات غريبة في الوجه وفي اليدين مع حركات اهتزازية بالجسم او الرأس احياناً.

14- تحب الرسم وتستطيع ان ترسم شمس ومربع ودائرة وشجرة وغيرها عندما يطلب منها ذلك.

15- عند اختبارها بمعرفة مسميات الصور تستطيع التعرف على اكثر الاشياء وتنطق اسمائها بشكل واضح.

16- تعرف اخوتها وتميزهم و تنادي باسمائهم احيانا مع تكرار لاسماء اولاد عمها وتذكر اسماء الاطفال الاخرين الذين تلعب معهم احياناً.

17- تضهر عليها كثيراً حالة الارتباك الشديد عند شعورها بالحاجة للتبول واحياناً قليلة جدا تبول على نفسها وتاتي لتقول (اريد ان ابول).

18- تخاف الاستحمام كثيراً وتبدو مرتعبة اثناء الاستحمام ولكن بعد الاستحمام تهدأ وتكون طبيعية.

19- لا تتجاوب لغوياً الا بصعوبة بالغة مثل طلب منها ان تقول شيئاً او تكرر كلام السائل وتجيب احياناً بنصف الكلام مثل (هبه قولي واحد) تقول فقط هبه قولي.

20- سابقا قبل سنة ربما كانت تحسب الارقام والان مع التشجيع ممكن ان تحسب من الواحد للعشرة بالمشاركة معها.

21- كانت قبل اشهر تنتابها حالة هلع شديد عند صعودها السيارة وترتبك كثيراً وتبدا بالبكاء عند توقف السيارة وخاصة عند الوصول وبمجرد وقوف السيارة تريد النزول فوراً. ولكن الان افضل وتكون هادئة جداً احياناً وخاصة عند الذهاب لمكان جديد معي في السيارة لوحدنا ولا تتكلم ولا تستمتع بتغيير المناظر.

22- عند ذهابنا لحدائق اللعب تخاف اللعب باكثر الالعاب وخاصة الالعاب العالية وتخاف من صعود سلم الزحليكة وتلعب فقط في نهايتها تصعد منها قليلا وتتزحلق. وتخاف كثيراً من المرجيحة في اكثر الاحيان.

23- الان لا تخاف من الاصوات العالية التي كانت تخاف منها كثيراً وتصم اذانها احياناً عند سماع بعض الاصوات وخاصة البكاء.

24- تحب دائماً ان نعمل لها عيد ميلاد وتحب الشموع والكيك ودائماً تغني اجزاء من اغنية عيد الميلاد.

25- تعرف انواع الطعام والفواكه والخضر وتحب الطماطة والسمك والدجاج وتكثر من شرب الحليب بالشوكولاته.

26- تتكلم عندما تريد شيئا وتطلب منا شراء اشياء تحبها.

27- لا تستمتع بمشاهدة افلام كارتون كثيراً ولكن تحب اغاني الاطفال مثل برنامج طيور الجنة .

ملخص:

· بصورة عامة من الواضح عليها عدم التفاعل وعدم الادراك مع المحيط ومع الناس وعدم معرفة المناسبات مثل العيد وغيره ولكنها تتفاعل في اعياد الميلاد وتفرح للاجواء.

· انعزالها لوحدها في معظم الاحيان وعدم مشاركة الاطفال باللعب الا بالتشجيع والالحاح.

· لا تتكلم جمل مفيدة ولا تعبر عما تريد الا في بعض الحالات.

· تنتابها حالات من الشعور بالخوف والارتباك وترديد كلمة اخاف ..اخاف..مع ترديد كلمات وجمل غير مترابطة..

· التقلب المستمر في حالتها مع بداية تغيير ملحوظ في ملامح وجهها وتعابيرها.

· وصف الاطباء لحالتها ما بين بطيء الفهم والصرع الخفيف وبوادر انفصام الشخصية وطيف التوحد. ولكن المرجح ان يكون مرض التوحد.

ملاحضة: ارجو الاطلاع على الصور والافلام المرفقة

داعياً العلي القدير ان يحفظ اطفالكم من كل سوء ومكروه.

اخوكم

مصطفى

بغداد

009647901705273

07801129376

07706874225


+964 9701705273
+964 7706874225

www.d4future.com


#3 Safaa

Safaa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 213 posts

Posted 15 January 2010 - 04:28 AM

Here below a translation, thanks much to Zina, of the letter from Mr. Mustafa about his duaghter Hiba.
Any help is appreciated


QUOTE
Born : may, 2005

1.The birth was normal but slightly difficult, and the child was bluish in color,

Overall healthy, and 3.5 kilograms

2.Breastfed for 3 months, then bottle fed

3. she was fed all kinds of rice cereals, and she had a good appetite

4. during the crawling stage she was afraid of the walker, and did not use it. She started walking at 15 months, and once fell down three stairs, but was not injured. Since then she has had a tremendous fear of heights.

5. she started saying simple sentences at 2 and a half and she knew most words. She was very quiet until about 2 years. And she had great sleeping habits. She was a happy , and affectionate child, interacting well with others with a smiley face, and she was playful.

6. at 2 years of age she was repeating every word we taught her, and she recognized relatives, especially grandparents, going to them, and strongly interacting with them.

7. the first time we noticed change in behavior:

- she started changing slightly when she turned three. She started not realizing what was going on around her, and could no longer keep up a conversation with others, especially relatives, and people around us started noticing, as well.

- then, her sleeping habits worsened as she became a very disturbed sleeper. She would wake up crying and afraid of many things, including me, (her own father), and screaming hysterically and crying, but would calm down after a while.

- soon, her isolation became obvious, and she would not get involved in her surroundings. And she would play quietly by herself. but for a while, there was no other noticeable change.

-however, she always preferred playing alone or with only one child. Most of the time, she would scream and cry when the playmate would leave. At the same time, she had a general fear of other children and would seek comfort from her mom when she was afraid.

- she strongly feared very loud sounds, the dark, and heights. She would watch only "tom and jerry" and nothing else, the whole day, and would not want any other show.

Another turn for the worst in terms of behavior:

1. This took place approximately in September, 2009. Her mother was giving her a bath and suddenly the child was in total hysteria. She started screaming, and crying, and being very fearful of the sound of water. When the bath was done, she wanted to go to my brother's house, for she loved spending time there, where she would play by herself. that day, my brother's family was unfortunately out of town. This is where the struggle started for she was screaming and crying hysterically and continuously for hours without calming down. We took her to the house to show her that no one was home, but it didn't matter. Her mother and I gave up and let her cry it out in her room, and still she would not calm down. It took five continuous hours of her screaming until she calmed down and slept.

2. The next day the same thing happened again, with the screaming and crying. She was hitting her mother and I , demanding to see my brother's wife. She was screaming " I'm scared, I'm scared", and she wanted to leave the house.

3. She would wake up crying in the middle of the night screaming that she is afraid, and seeking her mother's comfort.

Doctors and treatment:



the first time we took her to the doctors it was in October,2009. He gave her folic acid to strengthen her speech. And he diagnosed her with retardation in speech and understanding. He did not take any fluids for a lab test. Three months later, there was no improvement so he prescribed tofranil. At this point, the isolation became clear, and she would speak incomprehensible sentences, and repeating them. I went to the doctor to explain the situation, and he gave her a relaxant "dolan Tb". She calmed down and her appetite improved.



I continued the medication for 20 days , then I was not convinced, and decided to seek a second opinion from a doctor who diagnosed her with depression. He prescribed a nightly pill called "libroxide 5 mg" but I still was skeptical and did not give it to her.

Then I took her to another doctor on November 11th, after having an MRI. There was nothing abnormal in her brain. So he diagnosed her with a slight case of epilepsy. He prescribed her with vitamins (kiddi pharmaton) and parazolam for 20 days.

I sent a blood, urine and hair sample of hers to a lab (great plains laboratory) in America, and I am waiting for the result. I have stopped giving her any prescription medication, with the exception of muti vitamins.

The following summarized her current behavior:

- She is losing some of the words she has learned in the past

- She is using words in a sentence completely out of sequence, and they make no sense. She especially uses the words "I am afraid"

- Most of her time she spends alone, playing by herself, and wrapping her dolls with fabric, and talking to them and herself. she exhibits very dramatic crying and she has strong and strange facial expressions, and she will say things to her dolls like " go to sleep, don't be afraid, it's okay"

- Sometimes she is very difficult to deal with, and she will have a strong episode of anger and crying. She requests going to aunt's house, and there her behavior changes, and she will calm down there.

- She used to have a great relationship with her sister, who is 3 years her senior. But now there is major tension and rivalry, and she will not even agknowlege her sister's presence.

- She was very happy about her mother's pregnancy a year and a half ago, and she would kiss her mother's belly. But after the baby's birth, and our move from samawa to Baghdad, we were busy, and she became jealous of the baby. Now, she plays with him in a very strange way. She likes to touch his hair, bite his fingers, and repeat the phase "meli fofo meli fofo poor baby hamoodi" over and over.

- She no longer engages in anything that goes on around her, especially relatives and friends, except if we encourage her and force her.

- She is very comfortable with strangers, and she will sit in their lap quietly, but she will never answer their questions, or respond to her name. she just remains quiet.

- Lately, she exhibits signs of indifference towards affection. She no longer hugs or kisses any of the relatives. She used to love giving kisses, but now she will only do so if forced.

- She loves playing hide-and-seek, but she does now not how to play the game. She will hide, always in one place, and when we find her she will laugh. She now enjoys it when I lift her and spin her in the air, but in the past she was deathly afraid of this.

- For a while she was avoiding looking others in the eye, but now she will look and sometimes be engaged in the conversation.

- She doesn't respond to her name

- Strange facial expressions and unusual shaking of the head and body.

- She loves to draw and can draw whatever is asked of her, within reason.

- When we test her by asking her to name inanimate objects in a picture, she will clearly state their name.

- She knows her siblings and will call them by name, and she remembers the names of her cousins and most of her playmates.

- She has little control over her bladder, and she worries about urgency.

- She is deathly afraid of taking baths, but is okay once it's over.

- She does not respond easily when asked to say certain sentences. For instance, if we say "heba, say one" she will state "heba say"

- A year ago she learned numbers. Now she can count to ten, if encouraged, and we count along with her.

- When we take her to the park, she fears most of the play structures, especially the slide. And she fears the swing set, too.

- Now , she is afraid of loud noises, and she will plug her ears. She is especially afraid of crying.

- She loves it when we have a birthday party for her. She especially loves candles, cake and she often sings part of the birthday song to herself.

- She knows all types of foods. She loves eating tomatos, chicken and fish. And she loves chocolate milk.

- She will express her desire for us to buy things she loves.

- She does not enjoy watching cartoons, but she loves children's songs.

Summary:

In general , she does not get engaged with others, and does not realize what is going on around her.

She loves being alone constantly, and does not like playing with her peers. She does not speak a complete sentence, and does not express what she wants, except in rare cases.

She has frequent episodes of fear, and has those facial expressions to represent that.

She has been diagnosed with retardation, split personality, epilepsy, and autism. Most likely autism.

Note: please view the pictures and the movies attached.

Thank you,

Mustafa.

009647901705273

07801129376

07706874225


+964 9701705273
+964 7706874225

www.d4future.com


#4 tajer

tajer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 491 posts

Posted 19 January 2010 - 11:54 PM

The link below might be of help

http://pediatrics.aappublications.org/cgi/...full/120/5/1162

#5 salim

salim

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2,689 posts
  • Gender:Male

Posted 06 January 2011 - 02:05 AM

good site

http://www.autism.com/




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users